ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Stroje, zařízení, technika I. Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,351
Sháním kovadlinu a nechce se mi kupovat nová, nevíte někdo o nějaké válejícíse někde zbytečně? Váha 80 - 150 kg. Koupím, popřípadě vyměním za nůž, nože, vyrobím dle přání ....Wink
Plánuje, že bych si časem postavil nějakou pořádnou pásovku, máte někdo nějaké fotky, rady, zkušenosti. Slon tady kdysi nějakou zveřejnil - co se za tu dobu změnilo, udělal bys něco jinak? Nebo je to v pohodě?
Jinak já jsem si konečně dodělal brusku na velké kotouče (průměr 35 cm, šířky 3, 5, 6 cm) a dělá se na tom vcelku slušně, chce to hlavně hrubší brusy, jemné se i při nízkých otáčkách (800/min) dost hřejí a prd to ubývá.
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/15/2003
Příspěvky: 89
čau,mužeš mi poradit na jaké mašině nebo přípravku zabrušuješ dosedací plochy rukojeti?
Posláno:

Admin
Skupiny: Admin
Připojený: 7/16/2001
Příspěvky: 1,195
Přidávám fotku mojí pásovky, jinak dosedací plochy obecně bych brousil kotoučovou bruskou (na pásovce dochází vlivem nepatrného vlnění pásu k nepatrným nerovnostem, které můžou být při kompletaci nepříjemné...

Milan

.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,351
Zatím to mastím z boku brusu a na mojí dělané pásovečce, vždy přiložím, pustím, brousím, zastavím a potom až zvedám, abych neubrousil hrany. Nechám si taky rád poradit.
Moc mě ale nýtování příložek nebaví, raději zalepuji trny.
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:

Admin
Skupiny: Admin
Připojený: 7/16/2001
Příspěvky: 1,195
Viděl jsem nějakého nožíře, který dělal celý výbrus na kotoučové brusce a nůž poté vypadal velice elegantně, na odkaz si bohužel nevzpomenu.

ad nýtování: Nýtoval jsem celkem asi dva nože, jinak u ostatních (pevných) nožů také zalepuji trny. Když se udělají přesné díry, tak je problém trn ze sestaveného nože dostat.

Milan

Petr Dohnal napsal:
Zatím to mastím z boku brusu a na mojí dělané pásovečce, vždy přiložím, pustím, brousím, zastavím a potom až zvedám, abych neubrousil hrany. Nechám si taky rád poradit.
Moc mě ale nýtování příložek nebaví, raději zalepuji trny.

.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,351
Já dělám výbrusy pouze na kotoučích, jinak to zatím neumím Happy
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/15/2003
Příspěvky: 89
Dík za odpovědi. Mám ještě jednu otázku.Začnu takhle: Nůž s dutým výbrusem jsem dotáhl do konce jen jeden. Zhruba jsem ho vykoval,ostří jsem vybrousil rozbrušovačkou a pak jsem to mastil na 25 kotouči.Dalo mi to hodiny práce než to začalo trochu vypadat.Ostří je tak podbroušený že to vypadá jako břitva. Potom jsem si udělal jiný nůž.Vykoval jsem ostří do klínu po celé délce čepele i s trnem.Čepel jsem brousil po délce.Byla perfektně vybroušená za půl hodinky.Kalil jsem ji sám,u prvního případu jsem si na to netroufl. Chtěl bych se zeptat:Jak udělat dutý výbrus rychleji?Větší otáčky,hrubý kotouč,perfektně vystředěný a orovnaný?(víc mě nenapadá). Má někdo zkušenosti s broušením podél? Který výbrus je lepší:klínovitý nebo podbroušený? Dík za odpověď.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,351
Dělám to buďto na brusce 2400 otáček (20 cm kotouče) nebo nově na velké brusce 800 otáček (35 cm kotouče). Od začátku ti to musí sedat pořád do toho oblouku, který si hned zkraje začínáš tvořit. Přitlačit, ale nevyhřát a chladit, kontrolovat geometrii - souměrnost. Zbytek dojíždím na pulírce, na šmirglech. Nevytahovat to příliš - podle potřeby, počítat s tím, že po kalení se to bude muset ještě dojet na šmirglech.
Asi tak, když tak se klidně přijeď podívat.
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 7/21/2004
Příspěvky: 3
Pánové i já se pokouším kovat si vlastní nože, něco dělám z tankových čepů, nebo z pérovky. Z broušením mám však problémy, koupil jsem si pásovou brusku, ale je to slabé a už tomu hučí ložiska. Budu jí reklamovat, rád bych si postavil nějakou vlastní, jestli máte nějaké plánky prosím pošlete.
Posláno:

Admin
Skupiny: Admin
Připojený: 7/16/2001
Příspěvky: 1,195
Podívej se dolu, je tam vyfocená moje pásovka. Výkres nemám, ale princip je jasný - hnací kolo, napínací (vyrovnávací) kolo a hnané kolo (pro dutý výbrus) případně dvě kola přes plochu (plochý výbrus), či dvě kola bez plochy (konvexní výbrus).

Milan

Vašek Šaroch napsal:
Pánové i já se pokouším kovat si vlastní nože, něco dělám z tankových čepů, nebo z pérovky. Z broušením mám však problémy, koupil jsem si pásovou brusku, ale je to slabé a už tomu hučí ložiska. Budu jí reklamovat, rád bych si postavil nějakou vlastní, jestli máte nějaké plánky prosím pošlete.

.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/15/2003
Příspěvky: 89
Zkusil jsem to podle tvé rady a docela to jde.Ale cvik dělá mistra.Jde to ale blbě brousit u špice,když to nemůžeš držet oběma rukama.Je na to nějaký fígl?Já mám na brusce šedivý kotouč ale moc to s ním neubývá. Jaký druh kotouče používáš?



Petr Dohnal napsal:
Dělám to buďto na brusce 2400 otáček (20 cm kotouče) nebo nově na velké brusce 800 otáček (35 cm kotouče). Od začátku ti to musí sedat pořád do toho oblouku, který si hned zkraje začínáš tvořit. Přitlačit, ale nevyhřát a chladit, kontrolovat geometrii - souměrnost. Zbytek dojíždím na pulírce, na šmirglech. Nevytahovat to příliš - podle potřeby, počítat s tím, že po kalení se to bude muset ještě dojet na šmirglech.
Asi tak, když tak se klidně přijeď podívat.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,351
Proč by to nešlo držet u špice? Prostě ruka venku drží čepel pevně za trn, popřípadě budoucí rukojeť, druhá přitlačuje čepel k brusu. Vše musí být plynulé a pořád ve stejné rovině. Prsty na špičce alespoň zajistí, že to nevyhřeješ Wink, párkrát se spálíš a potom raději více chladíš. Nevím jestli jsem psal, že brus se točí proti tobě ale to snad skoro ani jinak nejde. Od tebe to utíká a je problém to udržet. Brusy si musíš vyzkoušet a zjistit, na jakém to lépe ubývá, někdy to ubývá až moc rychle, záleží taky na materiálu, uhlíkovky jdou velice snadno, ty nerezový mrchy zase moc snadno ne ...
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,351
Asi snad ještě, že je lepší, pokud jsou ty brusy širší, líp se drží rovina, ale mastil jsem to donedávna na těch hubenejch klasikách. Jemnější brusy víc hřejou a prd berou, ale hrubý zase dělají strašlivej povrch, takže dodělávat na jemnějších, nebo víc práce na pulírce se šmirgly.
Najdeš si časem nějakej kompromis. Na klasický brusce jsem nejraději používal takový bílý kotouče, zrnitost fakt nevím.
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/2/2004
Příspěvky: 404
Zdravím všechny. Měl bych jeden dotaz a jelikož jsem totální začátečník, tak mě hned pls nekamenujteHappy
4etl jsem tyady příspěvky, že někteří dělají výbrus na pásovce, já to tyky zkoušel, ale ten výbrus byl zaoblený a celkově nic moc. Máte na to broušení nějaký fígl?
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/6/2004
Příspěvky: 119
Milan: Jaký máš průměr hnané řemenice a otáčky motoru ?
Ubožáci, žár šílenství jim sežehl vlasy....
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 7/19/2003
Příspěvky: 102
Taky jsem měl zezačátku ne plochej - ale takovej divně zakulacenej výbrus... protože když jsem brousil - tak mě to strašně pálilo do prstů - a nemohl jsem to udržet rovně ...

... koupil jsem si "vodní" pásy - celou pásovku zasilikonoval - aby se nedostala voda do elektriky - a brousím to "namokro" - ono když tě to nepálí to prstů a když ta pásovka nemá strašně velký otáčky, tak to jde brousit docela dobře...


taky jsem měl první 4 nože tak divně vybroušený... a teď už mi to jde celkem slušně ... je to cvik, no... Wink


Lama napsal:
Zdravím všechny. Měl bych jeden dotaz a jelikož jsem totální začátečník, tak mě hned pls nekamenujteHappy
4etl jsem tyady příspěvky, že někteří dělají výbrus na pásovce, já to tyky zkoušel, ale ten výbrus byl zaoblený a celkově nic moc. Máte na to broušení nějaký fígl?
Posláno:

Admin
Skupiny: Admin
Připojený: 7/16/2001
Příspěvky: 1,195
Hnací kolo je přímo na hřídeli motoru (průměr cca 150mm). Motor má 2400 ot/min. - klidně bych snesl trochu méně, ale jde o zvyk...

Milan

Begbie napsal:
Milan: Jaký máš průměr hnané řemenice a otáčky motoru ?

.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/6/2004
Příspěvky: 119
Milan: Díky
Ubožáci, žár šílenství jim sežehl vlasy....
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/27/2004
Příspěvky: 497
Zdravim, pani!
Na com a cim dolestujete povrch cepeli? Ked som pozeral na obrazky niektoryh vytvorov, blystali sa celkom slusne. Niekde som cital, ze optimalna rychlost pre brusenie ocele je okolo 30m/s, a na jej lestenie az 30-50m/s. Ja som skusal filcovy kotuc asi 12cm pri 2900ot/min najprv so zlatnickou pastou, neskor pastou v tube na dobrusovanie ventilov, teraz aj v takych skatulkach, ale nerobilo to prakticky nic. Skusal som cepele z kuchynskych nozov i jednu z 19824. Pred casom som pouzil asi 6cm kotuc a vyzeralo to nadejnejsie, ale aj tak je to slabe. Ake mate Vy skusenosti?
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/27/2004
Příspěvky: 497
rolf napsal:
Zkusil jsem to podle tvé rady a docela to jde.Ale cvik dělá mistra.Jde to ale blbě brousit u špice,když to nemůžeš držet oběma rukama.Je na to nějaký fígl?Já mám na brusce šedivý kotouč ale moc to s ním neubývá. Jaký druh kotouče používáš?



Petr Dohnal napsal:
Dělám to buďto na brusce 2400 otáček (20 cm kotouče) nebo nově na velké brusce 800 otáček (35 cm kotouče). Od začátku ti to musí sedat pořád do toho oblouku, který si hned zkraje začínáš tvořit. Přitlačit, ale nevyhřát a chladit, kontrolovat geometrii - souměrnost. Zbytek dojíždím na pulírce, na šmirglech. Nevytahovat to příliš - podle potřeby, počítat s tím, že po kalení se to bude muset ještě dojet na šmirglech.
Asi tak, když tak se klidně přijeď podívat.

Niekedy pomozu aj jednoduche pripravky. Ja som sa nechal inspirovat obrazkami od Toma Andersona. www.knivesby.com/Anderson6.html
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
pendik escort
ankara escort
antalya escort bayan
antalya escort
gaziantep escort gaziantep escort
beylikduzu escort lara escort istanbul eskort bayan maltepe escort pendik escort
erzurum escort
sikis
porno
sincan escort
istanbul escort maltepe escort
replica watches
sexy xhamster anal video sexy sexy video